/ بلاگ / ایرانگردی / آبشار بیشه در استان لرستان | یک آبشار دائمی در دل کوهستان زاگرس
ایرانگردی

آبشار بیشه در استان لرستان | یک آبشار دائمی در دل کوهستان زاگرس

آبشار بیشه در استان لرستان | یک آبشار دائمی در دل کوهستان زاگرس

2 آذر 1402

.

زمان خواندن 2 دقیقه

WhatsappIconWhatsappIcon

آبشار بیشه لرستان یکی از مهم‌ترین آبشارهای دائمی ایران است که در شهرستان دورود قرار دارد. ایستگاه راه‌آهن بیشه نیز در نزدیکی این آبشار قرار گرفته و این منطقه را به یکی از مهم‌ترین جاذبه های طبیعی لرستان تبدیل کرده است.

 

آبشار بیشه لرستان

 

بازدید از آبشار بیشه پوران باعث لذت بردن از منظره بسیار جذاب، چشم‌انداز درختان انبوه و هوای مطلوب نیز می‌گردد. جالب است بدانید تعداد آبشارهای لرستان 140 مورد و از جمله دائمی و فصلی است، به همین دلیل به این استان سرزمین آبشارها می‌گویند. این آبشار لرستان نیز شهرت فراوان دارد و در فهرست میراث طبیعی ملی ایران به‌ثبت رسیده است.

 


مطلب مرتبط: آبشارهای ایران | معرفی و محل قرارگیری چند مورد از زیباترین آبشارها


 

محل قرارگیری آبشار بیشه

این آبشار در قلب کوهستان زاگرس و در میان درختان زیبای بلوط دیدنی است و در فاصله 30 کیلومتری شهر دورود و در روستای بیشه قرار دارد. فاصله این مکان تا خرم‌آباد 64 کیلومتر است.

 

جاذبه‌های طبیعی دورود

 

ارتفاع و سرچشمه

آبشار بیشه دارای 48 متر ارتفاع است و تاج آن نیز 20 متر عرض دارد. این آبشار زیبا حاصل به‌هم پیوستن چند چشمه است. این چشمه‌ها در بالادست آبشار و در آنسوی ایستگاه راه‌آهن قرار دارند که پس از عبور از ایستگاه به هم می‌پیوندند و با سرازیر شدن از صخره، این آبشار لرستان را تشکیل می‌دهند.

 

آبشار بیشه از جاذبه های طبیعی لرستان

 

مسیر دسترسی آبشار بیشه

بهترین راه دسترسی به این آشار شهرستان دورود استفاده از قطار و ایستگاه راه‌آهن بیشه است. با خودرو نیز می‌توان از مسیر آسفالت خرم آباد – ایمان آباد – سراب جلدان – پسیل و ایستگاه راه آهن بیشه به این آبشار رسید.

 


مطلب مرتبط: رودهای ایران | آشنایی بیشتر با مهمترین شریان های آبی کشور


 

جاذبه های اطراف

دیدنی‌های اطراف آبشار بیشه نیز از جمله دلایل بازدید از یکی از این جاذبه جاذبه طبیعی لرستان محسوب می‌شود.

ایستگاه راه‌آهن بیشه: این ایستگاه زیبا از میان کوه‌های زاگرس می‌گذرد و افراد هنگام بازدید از آبشار، لذت تماشا و قدم زدن در این ایستگاه مشهور را نیز از دست نمی‌دهند.

 

ایستگاه راه‌آهن بیشه

 

روستای بیشه: این روستای گردشگری دارای مناظر سرسبز و کوهستانی است که تجربه یک گردش به‌یاد ماندنی را برای مسافران رقم می‌زند. جالب است بدانید این روستا دارای قابلیت ثبت در فهرست جهانی به دلیل ویژگی‌های طبیعی، تاریخی و محلی خاص است.

 

روستای بیشه در لرستان

 

رودخانه سزار: این رودخانه دائمی، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی لرستان، در مسیر خود از آبشار بیشه نیز گذر می‌کند و آب این آبشار نیز در رودخانه سزار فرو می‌ریزد. محوطه اطراف آبشار و رودخانه به همراه درختان زیبا یک محل مناسب برای کمپ و طبیعت‌گردی است.

 

رودخانه سزار از جاذبه های طبیعی لرستان

 

پل راه‌آهن روستای بیشه: سفر به روستای بیشه با شگفتی‌های بسیار همراه است، پل راه‌آهن بیشه نیز یکی از همین موارد است. این پل در میان کوه‌های زاگرس و درختان بلوط منظره‌ای منحصر‌به‌فرد ایجاد کرده که در هر زمان از سال دیدنی است.

 

پل راه‌آهن بیشه

 

بهترین زمان بازدید

با توجه به آب و هوای خنک و کوهستانی لرستان و روستای بیشه در اغلب روزهای سال، نیاز دارید شرایط دمایی مناسب را برای سفر خود در نظر داشته باشید.

 

آبشار بیشه از جاذبه های طبیعی لرستان

 

این آبشار دورود در تمام روزهای سال دیدنی است اما در نیمه اول سال به‌خصوص اواخر فصل بهرا و اوائل تابستان دارای آب و هوای مناسب است. پاییز و زمستان نیز به دلیل سرمای این منطقه ممکن است برای سفر مناسب نباشد.

 


مطلب مرتبط: دریاچه های ایران | شگفتی های یک سرزمین پهناور


 

در این مقاله از سفرانه به معرفی آبشار بیشه در استان لرستان پرداختیم و درباره ارتفاع، مسیر دسترسی، بهترین زمان بازدید و موارد مهم دیکر اطلاعات ارائه نمودیم. امیدوار هستیم در هنگام بازدید از جاذبه های طبیعی لرستان، این آبشار زیبا را فراموش نکنید.


نظرات شما

برای این پست نظری ثبت نشده

ثبت نظر